Αδυνατίζει το νερό;

42

Με ρωτάτε συχνά: τελικά το νερό βοηθάει στο αδυνάτισμα; 
Η πιο σωστή απάντηση είναι, έμμεσα ναι. Ως γνωστόν, το σώμα μας αποτελείται από 50-60% νερό, το οποίο είναι απολύτως απαραίτητο για όλες τις ζωτικές λειτουργίες του οργανισμού, από την πέψη μέχρι την άμυνά του.   Τι γίνεται τώρα με το αδυνάτισμα. Εμπειρικά θα σας πω, ότι η επαρκής κατανάλωση νερού καταπολεμά τις κατακρατήσεις υγρών. Κατακρατήσεις που πλήττουν συνήθως το γυναικείο πληθυσμό λόγω ορμονών, κατά κύριο λόγο. Οπότε, όταν αισθανόμαστε ότι το σώμα μας «φουσκώνει» λόγω κατακρατήσεων, το ρίχνουμε στη νεροθεραπεία.

Το έντερο επίσης θέλει κι αυτό το νεράκι του, για να λειτουργήσει. Στη δίαιτα μαζί με το λίπος αποβάλλονται και άλλες ουσίες, λόγω του καταβολισμού που γίνεται. Οι ουσίες αυτές αποβάλλονται κατά κύριο λόγο μέσω των ούρων και μέσω του εντέρου. Για να μη ζορίζονται λοιπόν τα νεφρά σας, δώστε τους μπόλικο νεράκι. Θα τα βοηθήσετε έτσι να «καθαρίσουν» τον οργανισμό πιο σωστά και πιο ανώδυνα.

Επιπλέον, το νερό μάς φουσκώνει κι έτσι δεν τρώμε τόσο πολύ όταν πεινάμε. Μια παλιά κλασική συνταγή, που ισχύει και «δουλεύει» μέχρι σήμερα.  Στο ερώτημα τι γίνεται όταν αθλούμαστε, πότε να πίνουμε νερό και αν μπορούμε κατά τη διάρκεια της άσκησης να πίνουμε νερό, έχω να πω τα εξής:
Περισσότερο το καλοκαίρι, το νερό είναι απαραίτητο, ειδικά όταν γυμναζόμαστε. Μισή ώρα πριν ξεκινήσετε την γυμναστική σας, να πιείτε 2-3 ποτήρια.
Κατά τη διάρκεια της άσκησης πίνουμε περίπου κάθε 20 λεπτά 5-6 γουλιές.  Αυτά πολύ γενικά, γιατί υπάρχουν αθλήματα όπως ο Μαραθώνιος, που η πρόσληψη υγρών γίνεται με πιο συγκεκριμένο τρόπο.

Τι ισχύει τώρα, με τα ισοτονικά. Να σας πω. Προσωπικά καταναλώνω ισοτονικά όταν ξέρω ότι θα ιδρώσω πολύ.
Έχω παρατηρήσει ότι με βοηθούν. Προσοχή όμως, γιατί έχουν θερμίδες.  Το νερό είναι το μόνο ποτό που δεν έχει θερμίδες. Τα light αναψυκτικά από την άλλη, μπορεί να μην έχουν θερμίδες, αλλά είναι  σκουπίδια!  Μη σας γίνονται συνήθεια.  Οι χυμοί, τώρα: μπορούν να σας ενυδατώσουν, αλλά προσοχή γιατί έχουν ζάχαρη, ακόμη κι αν είναι φυσικοί. Η φρουκτόζη είναι κι αυτή ζάχαρο. Ο καφές παρόλο που έχει διουρητική δράση, υπολογίζεται υγρό. Αν πρέπει δηλαδή να πίνουμε το καλοκαίρι από 2-3 λίτρα νερό, υπολογίστε και τον καφέ και το τσάι.
Με το αλκοόλ τι γίνεται; Το αλκοόλ παρόλο που είναι υγρό, αφυδατώνει. Αν πίνετε, υπολογίστε για κάθε 1 ποτήρι αλκοόλ, να πίνετε 2 ποτήρια νερό.

Μην ξεχνάτε. Όταν διψάμε, σημαίνει ότι είμαστε αφυδατωμένοι εν μέρει. Η δίψα είναι ένδειξη ότι χρειαζόμαστε υγρά. Αλλά το καλοκαίρι, μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό.
Να πίνετε και χωρίς δίψα.  Ένας πρακτικός τρόπος για να δείτε αν είσαστε επαρκώς ενυδατωμένοι, είναι το χρώμα των ούρων σας. Διάφανα ούρα σημαίνει επαρκής ενυδάτωση, σκούρα ούρα, σημαίνει ότι πρέπει να πιείτε νερό άμεσα.

Λάβετε τα...ποτήρια σας, λοιπόν.

Διακοπές και δίαιτα, δεν πάνε μαζί

35

Σήμερα θα αναφερθώ στους τυχερούς που θα πάνε φέτος διακοπές.
Σας βγαίνει λοιπόν ένα δεκαημεράκι στο νησί ή στο εξοχικό στον Κάλαμο, αλλά δεν θέλετε να πάνε χαμένοι οι κόποι του χειμώνα με διατροφή, γυμναστήριο κτλ. Τι κάνετε;
Προσωπικά, είμαι υπέρ της άποψης ότι στις διακοπές διακόπτουμε τα πάντα. Χαλαρώνουμε και απολαμβάνουμε τη θάλασσα, το σύντροφο, τον καθαρό αέρα και το…φαγητό.
Οπότε, χαρείτε τα όλα για λίγες μέρες και επιστρέφετε στο πρόγραμμα μόλις ξαναγυρίσετε στην καθημερινότητά σας. Έτσι πιστεύω για όλους τους άλλους, αλλά εγώ δεν το εφαρμόζω ποτέ. Αν ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία των ανθρώπων που η διατροφή και η άσκηση είναι τρόπος ζωής όπως είναι για μένα, θα σας δώσω μερικές συμβουλές αξιοποίησης των συνθηκών που θα βρείτε στις διακοπές σας.

Τι πιο ωραίο να ξυπνάς το πρωί και να βρίσκεσαι είτε κοντά στη θάλασσα, είτε σε μέρος με άπλα. Ένα πρωινό κολύμπι σε συνδυασμό με 15 λεπτά περπάτημα στην άμμο, είναι μία τέλεια γυμναστική. Ή και ένα χαλαρό τζόγκινγκ στον καθαρό αέρα.  Το πρωινό σας μπορεί να περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα, γιαούρτι και λίγα δημητριακά. Ακόμα, μαύρο ψωμί με μέλι και ένα χυμό ή ένα αυγό βραστό με μια φέτα ψωμί και φρέσκα φρούτα. Τα κρουασανάκια, τα κέικ, τα βούτυρα, οι μαρμελάδες και οι υπόλοιπες γλυκές λιχουδιές που αποτελούν το πρωινό των διακοπών συνήθως, δυστυχώς δεν ανήκουν στις επιλογές των fitnessόβιων.  Αν περνάτε τη μέρα σας στη θάλασσα, έχετε πολλές ευκαιρίες για γυμναστική. Περπάτημα στην άμμο όπως είπα ήδη, κολύμπι με βατραχοπέδιλα και φυσικά ρακέτες.

Τη λιγούρα του μεσημεριού μπορείτε να την ελέγξετε με ένα ελαφρύ γεύμα τύπου σάντουιτς με τυρί-ντομάτα και ένα χυμό ή μια ομελέτα με λαχανικά. Αν τρώτε ένα κυρίως γεύμα, προσπαθήστε να φάτε λίγο απ’ όλα. Αποφύγετε τις πολλές βούτες στα λάδια, τα τηγανητά και φυσικά τα μπυρόνια και τα αναψυκτικά. Ένα παγωτάκι δεν είναι απαγορευτικό, αλλά μιλάω για μια μπαλίτσα απλό παγωτό, χωρίς σιρόπια, βάφλες και λοιπά συνοδευτικά. Το βραδινό περπάτημα στα σοκάκια του νησιού ή στην παραλία, θα σας βοηθήσει να κάψετε λίγες από τις θερμίδες που καταναλώσατε.

Εγώ στις διακοπές, το απόγευμα μετά τη θάλασσα, χτυπάω κανέναν κοιλιακό να μου βρίσκεται ή καμιά ασκησούλα για τα πόδια με λίγο τρεξιματάκι. Είμαι fitness freak όμως, δεν απαιτείται από εσάς κάτι τέτοιο. Αν το κάνετε πάντως, δεν θα σας χαλάσει καθόλου.  Σταματάω εδώ να γράφω γιατί θα με πιάσει κατάθλιψη, αφού φέτος θα παραμείνω στο πεντάστερο Spa Resort «My Home Palace».

Καλές διακοπές οι υπόλοιποι!

Τα σκουπίδια που τρώτε στα Ελληνικά νησιά

32

Θυμάμαι όταν πήγαινα διακοπές στα περίφημα greek islands, κάθε φορά που καθόμουνα κάπου να φάω αναρωτιόμουν: «θα φάω καλά;», «θα μου πιάσουν τον ποπό;», «τι ποιότητα θα έχει το φαγητό;».

Λυπάμαι που το λέω, αλλά τις περισσότερες φορές έφευγα απογοητευμένη. Οκτώ στα δέκα μαγαζιά έβλεπαν τον επισκέπτη ως αρπαχτή. Μικρές μερίδες, κακομαγειρεμένο φαγητό, πανάκριβα μαγαζιά, βρωμερές κουζίνες, ανεκπαίδευτο προσωπικό. Όλη η ελληνική κουτοπονηριά και ασυνειδησία, μαζεμένες στις περιβόητες  greek taverns. Έχω γλιτώσει πολλά «κουστούμια» επειδή τυγχάνει να διαθέτω κάποιες γνώσεις όσο αφορά τους κανόνες που πρέπει να πληροί ένας χώρος εστίασης.

Για παράδειγμα, η περιβόητη χωριάτικη σαλάτα. Το ξέρετε ότι ο νόμος ορίζει ότι η χωριάτικη σαλάτα θα πρέπει να ζυγίζει 250γραμμάρια τουλάχιστον, η φέτα θα πρέπει να ζυγίζει 50γραμμάρια και όχι τα 20 που βάζουν συνήθως οι εξυπνάκηδες ελληναράδες ταβερνιάρηδες; Έχω γυρίσει πίσω χωριάτικες, ουκ ολίγες φορές.

Ο νόμος επιβάλει επίσης το ζύγισμα στα ψημένα κρέατα και στα ψάρια που διαλέγετε. Αυτή η υστερία να φάτε ψάρι στα νησιά πάντως, να ξέρετε, σε καλό δεν σας βγαίνει.
Προσωπικά, ακόμα κι όταν έτρωγα ψάρι, ποτέ μα ποτέ, δεν έτρωγα σε μαγαζί. Οι λαμογιές που γίνονται, είναι αμέτρητες. Πληρώνεις ένα σκασμό λεφτά για να φας τις περισσότερες φορές ψάρι κατεψυγμένο, για φρέσκο. Βρε σεις, τόσο φρέσκο ψάρι πού να το βρουν οι ελληνικές θάλασσες, έχετε αναρωτηθεί ποτέ; Οι θάλασσές μας είναι τόσο λεηλατημένες από ασυνείδητους ψαράδες, που είναι αδύνατον να ταΐσουν με φρέσκο ψάρι όλα τα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αμ, αυτές οι αστακομακαρονάδες πια; Λύσσα για αστακομακαρονάδα, μέχρι τρέλας. Γνωρίζετε αφελείς άνθρωποι, ότι οι αστακοί τρέφονται στην κυριολεξία με σκατά, αφού σούρνονται στον πάτο της θάλασσας; Το ηθικό κομμάτι δεν τολμάω να το θίξω, γιατί οι περισσότεροι από σας δεν δίνετε μια, για το αν ο κακομοίρης ο αστακός βράζεται ζωντανός για να γίνει σάλτσα για τα μακαρόνια.

Αλλού θέλω να καταλήξω όμως. Πληρώνετε μία περιουσία, για φαγητά που δεν αξίζουν. Πληρώνετε greek traditional τζατζίκι ετοιματζίδικο, μουσακά κατεψυγμένο, γεμιστά που δεν τρώγονται, κατεψυγμένες πίττες, λαδερά μαγειρεμένα με λάδια για αυτοκίνητα. Κι όλα αυτά πολλές φορές, σε τιμές εστιατορίων με αστέρια Μichelen.

Tο ρεζουμέ ποιο είναι. Τα μυαλά του βλαχοέλληνα που το χειμώνα τα ξύνει στο καφενείο του νησιού και το καλοκαίρι το παίζει εστιάτορας, δεν αλλάζουν.
Εμείς με την καταναλωτική μας συνείδηση μπορούμε να επιβάλουμε σωστές συμπεριφορές.  Ο Έλληνας διαμαρτύρεται στις παρέες και στο φατσοβιβλίο, αλλά όχι εκεί που πρέπει. «Τώρα πού να τσακώνομαι μωρέ…» ή «να μη χαλάσω τις διακοπές μου» κι ένα κάρο δικαιολογίες, γιατί δεν έχει τα κότσια να είναι σωστός καταναλωτής.

Φίλοι μου, θα πικραθείτε, αλλά αν δεν μάθετε να διεκδικείτε το καλό και τίμιο φαγητό έστω και τώρα, του χρόνου θα ξαναφάτε τα ίδια σκατά.
Πίκρα σας λέω…

Η φτήνια τρώει τον παρά (στους γιατρούς)

junkfood

Βολτάροντας στην Αθήνα και τα πέριξ, παρατήρησα το εξής φαινόμενο.
Φαγάδικα τύπου «Hot dog - Frappe 0,70» ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Φούρνοι με φτηνές τυρόπιτες. Σουβλατζίδικα επίσης, με το σουβλάκι κάτω από 1 ευρώ.
Αν εξαιρέσουμε τους φούρνους, που κι εκεί υπάρχουν τρόφιμα κράχτες, τα υπόλοιπα θα τα χαρακτήριζα ως φαγάδικα-σκουπιδιάρικα.

Γιατί αγαπητά μου παιδιά, το hot dog και το σουβλάκι με τους γύρους και τα αμφιβόλου ποιότητος κρέατα, δεν είναι τροφή, είναι όπως το είπα, σκουπίδι. Παρόλα αυτά, ο κόσμος τα προτιμά κατά κόρον όπως και την τυρόπιτα του ενός ευρώ, αυτό το κατασκεύασμα με πολύ φύλλο, πολύ λίπος και ελάχιστο τυρί. «Ο έλληνας το φαΐ δεν το κόβει» είναι η άποψη όλων αυτών των επιχειρηματιών εστίασης, που εκμεταλλευόμενοι την οικονομική κρίση θησαυρίζουν, ταΐζοντας τον κόσμο σαβούρες.

Μη, τζίζ!
Έχεις οικονομικό πρόβλημα; Βράσε μία πατάτα, κόψε κι ένα μαρούλι, λίγο λαδάκι κι είσαι έτοιμος. Μην ενδίδεις στα τρόφιμα κράχτες αλλά σκουπίδια, που σου πασάρουνε φτηνά από…αγάπη και συμπόνια... Και μην αφήνεις φυσικά και τα παιδιά σου να τα τρώνε. Επισκέφτηκα πρόσφατα μεγάλο εμπορικό κέντρο και με λύπη μου είδα γονείς να ταΐζουν τα παιδιά τους με Combo σκουπιδογεύματα. Χάμπουργκερ του ενός ευρώ και πατάτες των 50 λεπτών με δώρο την κόκα κόλα. Πόσο ξύλο θέλετε; Μα, πόσο;

Το ζήτημα είναι να χορτάσουμε δηλαδή; Με όποιο κόστος; Αν θέλεις να κάνεις οικονομία πάρε στο παιδί σου ένα κουλούρι με λίγο τυρί. Τι το δηλητηριάζεις; Επειδή το γέννησες, μπορείς και να του «κάψεις» τα σωθικά; 
Είναι γεγονός ότι σε καιρούς ένδειας ο κόσμος το ρίχνει στο φαγητό. Στο φτηνό φαγητό όμως. Αυτό που θα σε στείλει κάποια στιγμή στο νοσοκομείο με φραγμένες αρτηρίες, με έλκος, με κολίτιδες και άλλα τέτοια ωραία.

Το «βρώμικο» θα πρέπει να είναι η εξαίρεση στη διατροφική μας ρουτίνα και όχι ο κανόνας. Κανόνας είναι να υπάρχουμε.
Υγιείς και δυνατοί όσο περνάει, κυριολεκτικά, από το χέρι μας.

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd