ΠΕΤΡΕΣ ΣΤΗ ΧΟΛΗ.ΤΙ ΚΑΝΩ;

petres holi

Τα τελευταία χρόνια παρατηρώ μία αύξηση των κρουσμάτων στις χολολιθιάσεις ή πιο απλά πέτρες στην χολή. Ενώ οι ακριβείς αιτίες δεν είναι γνωστές, πολλοί γιατροί συνδυάζουν την εμφάνιση τους με την παχυσαρκία. Προσωπικά και βάσει των κρουσμάτων που έρχονται σε μένα, θεωρώ την παχυσαρκία Νο1 προδιαθεσικό παράγοντα. Και θα σας πώ αμέσως γιατί, εξηγώντας με πολύ απλό τρόπο την λειτουργία της χολής.

Μία από τις πολλές λειτουργίες του συκωτιού είναι η παραγωγή χολής. Μετά την παραγωγή της αποθηκεύεται σε ένα μικρό σάκο που ονομάζεται χοληδοχος κόστη. Η χολή είναι ένα υγρό που έχει καφεπράσινο χρώμα. Περιέχει χοληστερίνη, χολερυθρινη, χολικά άλατα, λεκιθίνη, ασβέστιο και νερό. Όταν τρώμε αυτό το υγρό διοχετεύεται μέσω ενός μικρού σωλήνα, στο λεπτό έντερο, όπου γίνεται η απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Η χολή βοηθάει στην απορρόφηση των λιπαρών που καταναλώνουμε με την τροφή. Χωρίς αυτό το υγρό η απορρόφηση των λιπαρών δεν είναι εφικτή.
Ας πούμε ότι η χολή λειτουργεί σαν γαλακτοματοποιητής. Ενώνει το λίπος με το νερό κι έτσι γίνεται η απορρόφηση του. Για κάποιους λόγους που δεν είναι γνωστοί το υγρό αυτό πολλές φορές στερεοποιείται και σχηματίζει συμπαγείς κόκκους, τις πέτρες. Αυτές οι πέτρες ποικίλλουν σε μέγεθος και αριθμό. Εάν ξεπεράσουν τα όρια αρχίζουν και γίνονται επικίνδυνοι για απόφραξη του μικρού σωλήνα που λέγαμε πρίν. Καταλαβαίνετε λοιπόν πώς συνδέεται η παχυσαρκία με την χολολιθίαση.

Όταν κάποιος τρώει πολλά λιπαρά, βάζει, με απλά λόγια, την χολή του να "δουλεύει στα κόκκινα ". Υπερπαραγωγή χολής που μπορεί πολύ άνετα να οδηγήσει σε δημιουργία λίθων.
(Σας τα λέω πολύ απλά για να τα καταλάβετε ).
Τα συμπτώματα κάποιου που έχει πέτρες στη χολή μοιάζουν με συμπτώματα δυσπεψίας ή πολλές φορές με συμπτώματα εμφράγματος. Έντονος πόνος, σύμπτωμα δυσφορίας μετά από κατανάλωση λιπαρών και πλούσιων γευμάτων, έμετοι πολλές φορές. Η διάγνωση τους γίνεται με λήψη ιστορικού και υπερηχογράφημα.
Ο Γαστρεντερολόγος αποφασίζει εαν ο ασθενής πρέπει να υποβληθεί σε αφαίρεση χοληδόχου κύστης ή χολής όπως είθισται να λέγεται. Εάν έχετε διαγνωστεί με χολολιθίαση πρέπει άμεσα να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες και να χάσετε βάρος εάν έχετε παραπάνω κιλά. Το αυγό, η σοκολάτα, τα κρεμμύδια έχει παρατηρηθεί ότι δυσχεραίνουν το πρόβλημα .
Η διατροφή ενός πάσχοντος από χολολιθίαση αποτελείται από λαχανικά και ολικής αλέσεως άλευρα και δημητριακά (οι φυτικές ίνες βοηθούν πολύ στην διαχείριση των λιπαρών και την απομάκρυνση της χοληστερίνης ), φρούτα, λίγα άπαχα γαλακτοκομικά, περιορισμό ή αποκλεισμό του κόκκινου κρέατος και αποφυγή τηγανητων, γλυκισμάτων, και επεξεργασμένων τροφών.
Το ελαιόλαδο (σε συγκεκριμένη ποσότητα), ο χυμός λεμόνι έχει παρατηρηθεί ότι βοηθούν. Αρχική μορφή χολολιθων είναι και οι πολυποδες στη χολή.
Εάν διαγνωστειτε λοιπόν με πολύποδα στο σημείο αυτό, διαμορφωστε τις διατροφικές σας συνήθειες και κάντε ανά εξάμηνο ή έτος υπερηχογράφημα.
Η αφαίρεση της χοληδόχου κύστης θεωρείται επέμβαση ρουτίνας πλέον. Ο ασθενής μετά την επέμβαση θα πρέπει να ακολουθήσει συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο από διατροφολογο ή γιατρό.
Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα η απώλεια της χοληδόχου κύστης παύει να γίνεται αισθητή.

Εμμηνόπαυση: η δεύτερη εφηβεία

w74

Πολλές ερωτήσεις και ανησυχίες από φίλες που βρίσκονται ένα βήμα πριν τη δεύτερη εφηβεία της γυναίκας, την εμμηνόπαυση. Γιατί φίλες μου, έτσι ακριβώς πρέπει να βλέπετε την εμμηνόπαυση, ως μία ορμονική αλλαγή σαν αυτή της εφηβείας. Αντίστροφα βέβαια, αλλά τα συμπτώματα δεν διαφέρουν πολύ. Εκρήξεις θυμού, κυκλοθυμία, αύξηση βάρους κ.α. Θα μου πείτε η εφηβεία σηματοδοτεί την αρχή της νεότητας, η εμμηνόπαυση το τέλος της. Ε, και;

Κορίτσια χαλαρώστε και ζήστε την αλλαγή. Αν θέλετε όμως να διατηρήσετε κάποια στοιχεία νεότητας, θα πρέπει να δουλέψετε σκληρά. Οι ορμονικές αλλαγές επιφέρουν καταβολισμό μυϊκής και οστικής μάζας. Τι σημαίνει αυτό; Αδύναμα κόκαλο και αδύναμοι μύες. Αδύναμα κόκαλα= οστεοπόρωση. Αδύναμοι μύες= χαλάρωση, κυτταρίτιδα, αύξηση βάρους, καμπούριασμα. Το φάρμακο; Σωστή διατροφή και φυσικά, γυμναστική.
Το σώμα μετά τα 40 δεν συγχωρεί. Σας εκδικείται που το αφήνετε αγύμναστο και κακοταϊσμένο, όσο ποτέ πριν. Ο ελαστικός μεταβολισμός της νεότητας έχει πάει περίπατο. Η πλαδαρότητα και η χαλάρωση περιμένουν ανυπόμονα να εγκατασταθούν στην κοιλίτσα, τα μπράτσα, τα οπίσθια. Πολεμήστε τα με συστηματική και μάλλον έντονη άσκηση. Αν μισούσατε τα όργανα στο γυμναστήριο, είναι καιρός να τα αγαπήσετε, γιατί μόνο αυτά θα σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε την χαλάρωση. Αν αγαπούσατε τις λιχουδιές, τις ταβερνίτσες, το κρασάκι, θα πρέπει να τα μετριάσετε.

Μια μεγάλη παγίδα της εμμηνόπαυσης είναι η κατάθλιψη. Στο τσεπάκι την έχουμε οι γυναίκες λόγω των τρελαμένων ορμονών μας. Οι αλλαγές που βλέπουμε στο σώμα μας, μάς πανικοβάλλουν και φυσικά εντείνουν την ψυχολογική μαυρίλα. Το πιο πιθανό είναι να χρειαστείτε μία μικρή βοήθεια από ήπια αντικαταθλιπτικά. Μην ξινίζετε τα μούτρα σας. Δεν είναι τρελός όποιος παίρνει αντικαταθλιπτικά. Επίσης, σταματήστε να γκρινιάζετε και να πανικοβάλλεστε. Ούτε το ένα, ούτε το άλλο βοηθάει.

Αυτό που θα σας βοηθήσει τελικά, είναι οι σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα σας, αυτές που αναφέρω παραπάνω και δεν σταματώ να το τονίζω: γυμναστική και πειθαρχία στη διατροφή, όσο ποτέ άλλοτε. Και όταν λέω γυμναστική, δεν εννοώ σε καμία περίπτωση το περπάτημα. Εννοώ το ξεπάτωμα στο γυμναστήριο ή σε κάποιο σπορ. Και όχι μία φορά την εβδομάδα, 4 και 5 φορές.

Αν δεν "έχετε χρόνο", λυπάμαι, ετοιμαστείτε να φορέσετε τα ρουχαλάκια της γιαγιάς σας.

Σεπτέμβριος: η πρωτοχρονιά του fitness

HNY9 2017

O Σεπτέμβριος θεωρείται η "πρωτοχρονιά" της προπονητικής σεζόν. Τουλάχιστον για εμάς, που δουλεύουμε στο χώρο του fitness. Μιας προπονητικής σεζόν που ξεκινάει το Φθινόπωρο, για να τελειώσει τον Αύγουστο. Εδώ είμαι λοιπόν για να σας εμψυχώσω και να εγκαινιάσω την καινούργια "προπονητική" σεζόν.

Πρέπει να ξέρετε ότι ξεκινώντας να γυμνάζεστε, θα πρέπει να ακολουθήσετε κάποια στάδια. Τα στάδια αυτά φυσικά τα ορίζει ο γυμναστής ή ο προπονητής σας, όχι εσείς.
Οπότε, δεν μπαίνετε στο γυμναστήριο λέγοντας "θα κάνω ό,τι ξέρω ή ότι μου αρέσει". Το ακούω συνέχεια και είναι λάθος. Σε σωστά επανδρωμένους χώρους fitness, πρέπει να σας καθοδηγεί κάποιος, ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Κι εσείς φυσικά, πρέπει να τον ακούτε κι όχι να κάνετε του κεφαλιού σας.

Ας μιλήσουμε τώρα, γενικά για τα στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι το στάδιο προσαρμογής.

Ο γυμναστής θα σας δώσει ένα πρόγραμμα (συνήθως 15θήμερο) στο οποίο περιλαμβάνονται ασκήσεις εύκολες χωρίς ιδιαίτερες πιέσεις. Στόχος είναι να προετοιμαστούν οι αρθρώσεις, οι μύες και γενικά το σώμα, στα πιο απαιτητικά προγράμματα που θα ακολουθήσουν. Στη συνέχεια και ανάλογα με κάποιες παραμέτρους όπως η μυοσκελετική σας κατάσταση, ο στόχος σας, η συνέπεια, σας βγαίνουν και τα υπόλοιπα προπονητικά σχήματα.

Στο personal trαining βέβαια, που ο γυμναστής ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με εσάς, η προετοιμασία γίνεται πιο ολοκληρωμένα. Γι αυτό και κάποιος που δεν έχει γυμναστεί ποτέ στη ζωή του, είναι καλύτερα να κάνει έστω και λίγα ιδιαιτερα μαθήματα στην αρχή. Συνήθως τα προγράμματα γίνονται δυσκολότερα στα μέσα της σεζόν, δηλαδή λίγο μετά τα Χριστούγεννα. Φτάνοντας στο τέλος της σεζόν (μέσα καλοκαιριού περίπου) ξαναχαλαρώνουν λίγο. Δύο εβδομάδες ξεκούραση και αποχή από τη γυμναστική μέσα στο διάστημα αυτό είναι απαραίτητες, για να μπορέσει το σώμα να ξαναμπεί δυνατό και υγιές στην καινούργια προπονητική σεζόν.

Όπως βλέπετε λοιπόν, η γυμναστική δεν είναι ή μάλλον δεν θα έπρεπε να είναι, κάτι που σταματάμε-ξεκινάμε-παραμελούμε, όποτε μας καπνίσει. Είναι μία διαδικασία που για να έχει αποτέλεσμα, θα πρέπει καταρχάς να παρακολουθείται από τους ειδικούς και εν συνεχεία να γνωρίζει συνέπεια και αφοσίωση. Τότε και μόνο τότε, θα δείτε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Και κάτι τελευταίο. Μην κάνετε αυτό που σας αρέσει ή αυτό που σας βολεύει. Πολλές φορές το επιθυμητό αποτέλεσμα απαιτεί άλλου τύπου προπονήσεις, από αυτές που εσείς επιλέγετε. Μάθετε να ακούτε εκείνους που ξέρουν κάτι περισσότερο από εσάς.
Καλή αρχή!

Η ρουφιάνα η κυτταρίτιδα

81

Κάνουν θραύση τα άρθρα για την κυτταρίτιδα αυτήν την εποχή. Είναι βλέπετε, πιασάρικο θέμα.  Και δίπλα από κάθε άρθρο πάρε και μια διαφήμιση για κρέμες, ζώνες, τσάγια και λοιπές μπούρδες.  Η αλήθεια για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας θα σας πονέσει. Καταρχήν να διευκρινίσουμε ότι η κυτταρίτιδα είναι ένα πρόβλημα που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες.
Ορμόνες, κακή διατροφή, έλλειψη άσκησης, κληρονομικότητα, είναι κάποιες από τις αιτίες που τη δημιουργούν.

Για τις ορμόνες δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα. Ούτε για το συνδετικό μας ιστό. Εφόσον γεννηθήκαμε γυναίκες, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εμφανίσουμε και κυτταρίτιδα κάποια στιγμή.  Το πόση, σε τι βαθμό και αν μπορούμε να την εξαφανίσουμε, εξαρτάται από μας.  Ως γνωστόν πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας. Τα περιοδικά που δίνουν διατροφικές συμβουλές λένε κάποιες γενικές συμβουλές  του τύπου «όχι τηγανητά και γλυκά». Κυρίες μου, η διατροφή για την καταπολέμηση του προβλήματος πέρα από την απαγόρευση κάποιων τροφών και την επιβολή κάποιων άλλων, θα πρέπει να ορίζει και ποσότητες.

Άρα, κάθε γυναίκα αν θέλει να πολεμήσει το πρόβλημα θα πρέπει να ξέρει ακριβώς πότε και πόσο να τρώει από την κάθε τροφή. Γιατί μπορεί να πρέπει να τρώτε φρούτα, αλλά πόσα φρούτα;
Πότε και ποια, είναι τελείως διαφορετικά για κάθε γυναίκα.

Πάμε στην άσκηση τώρα. Κάθε σώμα  έχει τις δικές του ανάγκες. Δεν μπορείς λοιπόν να κάνεις την ίδια γυμναστική με τη συνάδελφο σου στο γραφείο και να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα.
Το μόνο κοινό είναι ότι εξάλειψη κυτταρίτιδας σημαίνει πολλή, καθημερινή και σχετικά έντονη γυμναστική.

Αν περιμένετε με 15 λεπτά χαλαρό ποδηλατάκι και λίγα βαράκια να εξαλείψετε το πρόβλημα, τότε θα απογοητευθείτε.  Και επιτέλους, σταματήστε να αγοράζετε κρέμες και τσάγια κατά της κυτταρίτιδας. Δεν βοηθάνε λέμε. Τίποτα δεν κάνουν. Ούτε τα μασάζ κάνουν. Ούτε τα μηχανήματα παθητικής γυμναστικής κάνουν, ούτε οι ζελατίνες που σας τυλίγουν σε κάποια ινστιτούτα ομορφιάς, κάνουν.
Σταματήστε να ψάχνετε την εύκολη λύση. Η κυτταρίτιδα καταπολεμάται με αυστηρή και συνεχή πειθαρχία στο φαγητό και με καθημερινή και σχετικά δυνατή άσκηση.

Αν σας περισσεύουν τα ευρώ, μην τα πετάτε σε κρέμες και μασάζ. Γραφτείτε σε κανένα γυμναστήριο ή προσλάβετε έναν γυμναστή να σας ζορίζει.

DMC Firewall is a Joomla Security extension!